Design a beter business

Zoals dat u ziet ik heb een boek gelezen over hoe dat je design moet gebruiken om je business beter te maken.

Deze boek heeft veel auteurs maar de hoofd auteur is Patrick van der pijl deze boek heeft 269 pagina’s en elke pagina is interessanter dan de andere ze hebben deze boek geschreven omdat wij nu in een moderne wereld leven en wij moeten oude technieken aan de kant laten en nieuwe en betere technieken gebruiken als wij willen dat onze bedrijf goed draait in deze boek ze leren jouw hoe dat je moet een probleem op juiste moment oplossen en het juiste techniek gebruiken daarvoor wat ook deze boek interessant maakt is dat ze veel voorbeelden geven over bekende mensen en tips dat ze geven voor mensen die zelfstandig zijn of willen worden.

In deze boek wordt veel verteld hoe dat je een probleem moet oplossen en welke stappen dat je moet nemen en alles op een juiste manier uit te voeren. Op pagina 17 zie je het proces van design thinking dit is het ideale proces volgens (van der Pijl,P, Lokitz, J. en Solomon L.K.,2016)

Deze foto zegt veel worden dit is wat wij ook gezien hebben in de les eerst moet je het probleem heel goed begrijpen en dit kan je doen met interviewen van mensen en online informatie opzoeken en als je het probleem goed begrepen hebt kan je dan overschakelen naar oplossingen zoeken dit kan je doen via brainstorm en mind map maken en alles opschrijven die die in je hoofd opkomt en als je een oplossing hebt dan moet je gaan prototypen je prototype kan van alles zijn een app of iets met papier en als je prototype hebt dan moet je die prototype dat je gemaakt hebt moet je gaan testen dit kan je doen door je prototype aan paar mensen te geven en hun laten testen daarna feedback vragen van hun. Wat heel belangrijk is tijdens je onderzoek is dat je moet zelf je verantwoordelijkheid nemen en Rob Fitzpatrick (in van der Pijl,P, Lokitz, J. en Solomon L.K.,2016) zegt dat iedereen liegt wel veel mensen zeggen dat je niet mag met je ouders overleggen over je idee want ze willen jouw beschermen en ze zeggen dat je het beter niet doet maar Rob Fitzpatrick zegt dat iedereen liegt dat iedereen iets anders zegt want het is niet hun verantwoordelijk om aan jou de waarheid tonnen maar het is jouw verantwoordelijkheid om waarheid te vinden.

Je kan heel duidelijk zien dat de auteur nieuwe technieken gebruikt om je startup op een goede en gezonde manier laten groeien de auteurs van deze boek vooronderstellen dat als je deze boek leest en goed doorneemt wat er geschreven is kan je dan heel goed de tips dat hier in deze boek gegeven wordt toe passen in je eigen startup maar is dit eigenlijk zo dat je alles van deze boek kan gebruiken in je startup want elke onderneming werkt anders en ze hebben bijna allemaal andere methodes die niet in deze boek geschreven is maar ze hebben toch succes ze vooronderstellen ook dat je veel kan leren van anderen dit is ook de reden dat ze veel voorbeelden geven van bekende mensen bijvoorbeeld Kevin Finn(in van der Pijl,P, Lokitz, J. en Solomon L.K.,2016)  zegt dat je je hoofd moet leeg maken voor dieper te denken hem zegt ook hoe dat je dit moet doen veel mensen hebben veel ideeën maar ze zijn bang om die ideeën naar buiten te brengen want ze denken dat ze gaan uitgelachen worden en ze denken dat hun idee op niets gaat trekken maar Kevin Finn zegt dat dit helemaal niets uitmaakt je moet de eerste stap nemen en in je hoofd plaats maken voor dieper te denken er zijn veel grote bedrijven die heel veel geld maken maar ooit waren ze ook aan het twijfelen maar ze hebben de eerste stap gezet.

Wat dat je ook heel veel ziet in deze boek is dat veel gebruik maken van canvas zoals businessmodel canvas, lean canvas… 

Categorieën: Uncategorized

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *